Connect with us

HIBURAN

” Saya tak mahu keruhkan keadaan dengan mendedahkan perkara yang tidak sepatutnya kepada media.”

Published

on

” Saya tak mahu keruhkan keadaan dengan mendedahkan perkara yang tidak sepatutnya kepada media.”

” Kalau bukan nak bercakap tentang apa yang berlaku, saya okey,” Demikian kata-kata pemilik nama lengkap Zuraidah Badron, 35, ini sewaktu ditemu bual HibGlam berhubung kntroversi melibatkan empat sahabat lain lagi berhubung isu sam4n penyanyi Siti Nordiana.

Umum mengetahui kemelut antara Syura ‘lima sekawan’ dengan Siti Nordiana yang bermula daripada pendedahan terbuka menerusi sesi Instalive pada 20 Julai lalu.

Syura dan Siti Nordiana atau Nana mempunyai sejarah panjang dalam industri seni tanah air.

Lebih dua dasawarsa melebarkan perjalanan karier sebagai penyanyi, mereka pernah bernaung bawah bumbung syarikat rakaman yang sama iaitu FMC sedari usia belasan tahun. Lebih nostalgik, mereka pernah merakamkan album duet Firus pada 2001.

Orang industri yang pertama

Masih basah dalam memori, mereka juga pernah berlakon dalam sebuah telefilem berjudul Helah. Pada waktu tersebut, mereka masih anak dara, manakala Allahyarham Achik Spin memainkan peranan hero.

Masa berlalu, hubungan berselirat sehingga membentuk sengketa, sudah tentu ada yang tercuit, terkenangkan pahit manis era tersebut, terutama dalam kalangan peminat dalam lingkaran era dimaksudkan.

” Tiada siapa mahu semua ini berlaku. Jujur saya cakap, ketika mula bertatih dalam bidang seni, dialah (Nana) orang pertama yang saya kenal.

” Kami satu label yang sama, nyanyi, bikin video muzik dan pergi ‘road tour’ bersama-sama sejak berusia 14 tahun.

” Apabila semua ini berlaku, sudah tentu saya sendiri fikir mana pergi semua persahabatan. Saya percaya, manusia tak sempurna dan itu juga sifat saya.

” Kita semua buat silap kerana itu memang fitrah,” kata juara MasterChef Selebriti Malaysia musim kedua itu.

Tuturnya lagi, perselisihan faham adalah satu perkara lazim, namun tidak menyangka akan berlarutan sampai ke mahkamh.

Dia sedar, dunia semakin memburuk dengan pelbagai permsaIahan. Dirinya sendiri tidak mahu perhubungan manusia berbenih kebencian yang tidak menguntungkan.

” Salah faham bukan hanya berlaku dalam hubungan suami isteri, adik-beradik pun kadang-kadang bertikam lidah. Kami yang bergelar anak seni pun ada pasang surutnya dalam soal emosi yang akhirnya merugikan diri sendiri.

Reda, tunggu kata mahkamh

” Saya percaya itu juga yang berlaku antara saya dengan Nana. Kami pernah sama-sama menjalani zaman anak dara sampailah sekarang.

” Bohonglah kalau saya cakap tak sedih dengan apa yang berlaku.

” Kalau boleh saya tak nak keruhkan keadaan. Daripada pihak saya, dari bibir saya sendiri, saya mohon maaf dan memaafkan apa sahaja yang berlaku baik apa yang orang tahu mahupun tidak.

” Saya tak nak orang cakap saya sengaja dramatik tetapi ketika dunia kacau-bilau dengan COVlD-I9, setiap hari ada sahaja manusia hilang insan tersayang disebabkan virus m4ut itu, mengapa perlu bersngketa sesama kita,” luah pelantun lagu Candak itu.

Tidak mahu dilihat terlalu bersikap dfensif, ibu kepada tiga cahaya mata itu memaklumkan, apa sahaja yang berlaku selepas ini, diserahkan kepada takdir dan tertakluk kepada tindakan lanjut Nana.

” Saya sudah sampai tahap fikir, apa sahaja yang keluar dari bibir saya, orang ramai akan label saya yang memulakan angkara ini, sayalah ‘villain’ dan sebagainya.

” Kalau dia (Nana) rasa bawa perkara ini ke mahkamh dapat selesaikan msaIah, terpulang kepadanya. ” Saya reda dan ikut sahaja kalau itu memberikan keadilan kepada siapa yang berasakan dirinya teraniaya atau bagaimana.

” Setiap kali dalam usai solat, saya sentiasa berdoa agar segala permsaIahan yang dihadapi ditunjukkan jalan keluar oleh Allah SWT. ” Saya tak mahu keruhkan keadaan dengan mendedahkan perkara yang tidak sepatutnya kepada media.

” Lebih baik simpan, telan dan hadam sendiri. Biarkan waktu memberi jawapan terbaik. Insya-Allah, semuanya akan dilunaskan dengan cara terbaik,” katanya.

Sumber: lamanhiburan via trendinggiler

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

HIBURAN

(video) “Saya sudah berdoa, dah buat solat Istikharah dan saya pasti…Bukan Main-Main Atau Publisiti..” Syarat Untuk Hadir Majlis ‘Wedding Of The Year’ DS Vida

Published

on

(video) “Saya sudah berdoa, dah buat solat Istikharah dan saya pasti…Bukan Main-Main Atau Publisiti..”

“Memang betul nak kahwin. Bukan main-main atau publisiti kerana saya rasa memang jodoh dah sampai.”

Demikian kata taikun kosmetik, Datuk Seri Vida atau nama lengkapnya, Hasmiza Othman, 50, berhubung kesahihan khabar angin kononnya akan menamatkan zaman janda dengan lelaki muda bernama Ahmad Iqbal Zulkefli menjelang Disember nanti.

Vida ketika dihubungi memaklumkan, jika Pelan Pemulihan Negara (PPN) disebabkan virus C0vid 19 sudah ditamatkan pada Disember, dia mengimpikan sebuah perkahwinan gilang-gemilang.

“Benar dan saya mahukan majlis ‘wedding of the year’. Perkahwinan adalah perkara yang bukan kita selalu buat. Kalau PPN dah tamat, saya memang akan adakan majlis besar-besaran tapi semua yang hadir kena lengkap dua dos dan mematuhi prosedur 0perasi standard (SOP). Tarikhnya saya akan beritahu nanti.

“Saya percaya, bukan hanya media tempatan yang akan hadir membuat liputan tetapi media Indonesia turut akan berpusu-pusu membuat liputan,” katanya yang pernah ditemu bual media Indonesia, Trans7 setahun lalu.

Kata Vida, dia sudah memohon petunjuk daripada Allah SWT untuk dipermudahkan urusan jodoh dan akhirnya, dia sudah membulatkan tekad untuk berkahwin dengan Iqbal biarpun berjarak usia sebanyak 22 tahun.

“Saya sudah berdoa, dah buat solat Istikharah dan saya pasti, Iqbal adalah jodoh saya. Dia seorang lelaki yang jujur dan bertanggungjawab.

“Saya dah lama berkawan dengannya (Iqbal). Saya tak minta banyak cuma doa yang baik-baik daripada orang ramai agar ikatan perkahwinan kali ini berkekalan hingga hujung n.yawa,” ujarnya.

Ditebak tentang penerimaan anak-anak dengan perancangan perkahwinan sekali lagi ini, Vida mengakui belum mempunyai keberanian untuk berbincang soal tersebut dengan anak-anak, terutama anak perempuannya, Cik B atau sebenarnya, Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin.

“Kacak tiada m4salah rasanya. Cuma Cik B dia agak protektif dengan saya. Saya belum b.erani untuk beritahu kepada mereka tentang hasrat saya (untuk berkahwin).

“Biarlah mereka dengar dahulu daripada media bukan daripada bibir saya sendiri. Cik B perlu masa untuk menghadapi semua ini. Perlahan-lahan saya akan beritahu dirinya,” katanya.

Malam tadi, menerusi sesi IG Live, perkongsian Vida menarik perhatian ramai apabila berkongsi jangkaan tarikh perkahwinan dengan Iqbal yang juga merupakan bekas pembantu peribadinya.

Meskipun tidak mengumumkan sebarang tarikh, namun Iqbal sendiri tampil memberikan respons ketika sesi live berkenaan dengan meninggalkan komen ringkas yang berbunyi : “Bulan 12”.

Sumber: Kosmo via two.e-kesah

Continue Reading

HIBURAN

(video) Kongsi Video Pandu Range Rover Dekat Padang Pasir, Netizen Persoal ‘Jih4d’ Yang Dikatakan

Published

on

(video) Kongsi Video Pandu Range Rover Dekat Padang Pasir, Netizen Persoal ‘Jih4d’ Yang Dikatakan

Setelah dua bulan meningg4lkan Malaysia, penyanyi rap, Caprice dikhabarkan bakal pulang ke tanah air tidak lama lagi. Meskipun gag4l masuk ke G4za, penyanyi ini bertemu dengan kenalan baru dan membina jaringan yang kukuh demi vi.si jangka panjangnya.

Malah, dia juga sempat memberi ‘teaser’ lagu terbarunya hasil kolab0rasi bersama beberapa artis di negara itu. Daripada sedutan pendek itu, nampaknya ia menggabungkan bakat rap lelaki itu dan juga irama muzik daripada Timur Tengah.

Terbaru, hantaran pendek Caprice di Instagram Story telah menarik perhatian netiizen. Hantaran tersebut memaparkan Caprice menaiki kend3raan jenis Range Rover bersama seorang lelaki difahamkan untuk tujuan video klip lagu terbarunya.

Netiizen mula mempersoalkan adakah jihad yang diperjuangkan Caprice selama ini berkaitan dengan penghasilan lagu bersama artIs di negara itu?

Malah, netiizen turut bertanyakan tujuan sebenar Caprice ke negara tersebut di waktu berg0lak sehingga menimbulkan isu membabitkan beberapa pihak baru-baru ini.

Ada juga netiizen berselor0h mencadangkan agar penggambaran klip video dilakukan di Pantai Klebang Melaka memandangkan pantai itu juga kelihatan seperti padang pasir.

Meninjau ke hantaran lain, Caprice dilihat memuat naik beberapa foto terakhir berada di sana sebelum pulang ke Malaysia. Dia turut meluahkan rasa keterujaan dan tidak sabar untuk menceritakan pengalaman serta apa yang telah diselesaikannya sepanjang perjalanannya itu.

Kredit: Instagram Caprice , Twitter thisISsalazar

sumber:OhMedia via coretan.diariviral

Continue Reading

HIBURAN

(video) “Pendekar Penyu versi Kura-kura” Teruja Tengok Haiwan Peliharaan Uncle Ni

Published

on

(video) “Pendekar Penyu versi Kura-kura” Teruja Tengok Haiwan Peliharaan Uncle Ni

Mempunyai haiwan peliharaan sememangnya dapat menghilangkan rasa b0san kita. Tambahan lagi jika kita selalu berseorangan, haiwan peliharaan lah yang menjadi peneman kita. Kadang-kadang kita juga sampai bercakap dengan mereka betul tak?

Kebiasaannya ramai orang yang suka memelihara kucing kerana ianya comel dan menghiburkan. Tetapi, ada juga yang memelihara haiwan lain yang mereka suka.

Sama seperti video yang tular di TikTok ini apabila seorang uncle membawa haiwan peliharaannya bersiar-siar telah mencvri tumpuan ramai.

Lihat Video

Menerusi video tersebut, kelihatan seorang uncle Cina sedang berada di kawasan perumahannya bersama haiwan peliharaannya.

Apa yang lebih menarik perhatian adalah dia bukanlah membawa haiwan peliharaan seperti kebiasaan orang iaitu anjing dan kucing, tetapi dia membawa kura-kura miliknya.

Lebih menakjubkan lagi, saiz badan kura-kuranya itu sangat besar dan laju ketika berjalan. Difahamkan nama kura-kura tersebut ialah Kursar.

Dalam pada itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen turut terkejut melihat saiz badan kura-kuranya itu. Malah, ramai yang memberi pendapat tentang di sebalik nama haiwan tersebut.

Komen netizen:

Hebatlah uncle.jarang nak tengok orang bawa keluar haiwan peliharaan macam ni

Sumber: says, transformasi

Continue Reading

Trending