Connect with us

INSPIRASI

Netizen perli “Tak perlu pun masuk kelas Azizan Osman untuk capai sales 1 juta dalam masa 3 bulan” sekali Dr Azizan jawab balik buat ramai terpana

Published

on

Netizen perli “Tak perlu pun masuk kelas Azizan Osman untuk capai sales 1 juta dalam masa 3 bulan” sekali Dr Azizan jawab balik buat ramai terpana

Rasanya tidak perlu lagi untuk memperkenalkan nama personaliti media sosial yang popular dengan video-video masakan yang mudah dan sedap iaitu Khairul Aming dengan tagline “Hey What’s Up Guys”.

Setiap video yang di muat naik, pasti mencecah lebih ratus ribu dan juta tontonan, itulah penangan seorang “Khairul Aming”.

Bagi yang mengikuti beliau di media sosial pasti tahu bahawa beliau kini sedang mengusahakan satu produk makanan yang diberi nama Sambal Nyet yang sentiasa sold out setiap kali di restock kurang 1 minit.

Berkongsi kejayaan jualannya, Khairul meluahkan kegembiraan di laman Twitter apabila beliau telah berjaya mencapai jualan sebanyak 1 juta ringgit selepas 3 bulan berhempas pulas menghasilkan produk sambal tersebut!

Jika dilihat di bebenang ciapan tersebut, beliau ada berkongsikan sejarah perjalanan dan bagaimana beliau menghadapi segala isu berkaitan produk sambal itu.

Nampaknya hasil perkongsian tersebut, ramai yang salute dan kagum dengan usaha anak muda ini yang dilihat tidak pernah patah semangat dan sentiasa merendah diri dengan apa yang dimilikinya ketika ini.

Lihat respon-respon netizen di Twitter :

Banyak komen-komen positif yang dilontarkan, Khairul turut meluahkan rasa syukur dan terima kasih atas sokongan yang telah diberikan terhadapnya.

“I want to thank all of you, thank you so so much for your support, it’s been a long journey and i’m happy and grateful to be where i am today. this is for you mama and abah, thank you for believing me to pursue my passion” tulis Khairul Aming

Netizan Perli Dr Azizan di Twitter

Dalam pada itu, terdapat netizan yang menyindir pakar pemasaran terkenal Dr Azizan kerana walaupun Khairul Aming tidak mengikuti mana-mana kelas atau seminar anjuran Dr Azizan, tapi belia masih mampu untuk berjaya seperti usahawan-usahwan yang lain

Tidak berdiam diri dengan sindiran tersebut, Dr Azizan tampil memberikan respond terhadap perlian tersebut.

Kami sahut!

Memang tak perlu pergi kelas. Dah pandai kan? Dah kaya kan?

Mungkin ini salah kami sebab tak tunjukkan cukup results sebab kami sibuk bantu lebih 400,000 usahawan yg terkesan sepanjang Covid-19.

Kami respons reaction Netizen di Twitter. Alhamdulillah, ini Results RichWorks;

Tak ramai pun, tapi kali ni kami kongsikan 5 sahaja dulu. Mungkin mereka tak popular, tapi mereka jana sales dan bantu ramai orang dengan wujudkan peluang pekerjaan, bayar cukai dan bayar zakat.

1. Pertama sekali bisnes Popcorn jer. Tuan Mohamad Shazarul Pemilik Eng’s Popcorn, 23 tahun, tapi jualan dah cecah 7 angka. Hebat ke hebat? Sales beliau bulan Februari 2021? RM1.2 juta

2. Kedua Che Sukma Ayu, agak-agak bisnes apa? Che Sukma Ayu, Dropship Circle Sabella kini miliki 1800 ahli Dropship! Sales bulan March? RM1.6 juta

3. Bisnes ni lain sikit. Puan Catherine Qpack pemilik Qpack. Sales beliau? Bulan Februari 2021 sahaja cecah RM1 juta sebulan!

4. Yang ni Power tapi bisnes baju kurung jer. Tuan Ruhil Amal, Founder by Reefa, dari Pensyarah universiti awam, pemuda ini sanggup tinggalkan kerjaya sebab nak jual baju kurung! Sales bulan March ni RM2.6 juta!

5. Akhir sekali paling kesian, kami tipu sampai beliau capai RM2 juta sebulan. Dulu bekas penjawat awam kini Pengasas Hedy’s International Sdn Bhd. Puan Nor Hedayah Kaulan jual kuih batang buruk jer!

5 cukup tak? Tak cukup kami tambah lagi

Sumber: Twitter Khairul Aming, FB azizanosmanofficial, via two.e-kesah

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

INSPIRASI

(video) “Masuk masjid dalam keadaan ramai orang, takde escort, takde apa-apa keistimewaan”

Published

on

(video) “Masuk masjid dalam keadaan ramai orang, takde escort, takde apa-apa keistimewaan”

Perkongsian seorang individu di TikTok dengan menggunakan username @rahimazhari menarik perhatian netizen apabila berkongsi foto dipercayai seorang sosok terhormat sedang mendirikan solat di Masjid Putrajaya yang difahamkan tanpa pengiring.

Nak tanya semua, kenal tak siapa dalam gambar ni? Tadi saya solat Jumaat di Masjid Putrajaya, saya nampak sosok tubuh ni dia masuk masjid, mula-mula saya tak perasan siapa dia, tapi bila dia bentang sejadah, dalam hati saya, ish Ya Allah…Ini dia.

Lama saya tengok. Betul dia…Pemimpin tertinggi di negara kita, antara yang tertinggi masuk masjid dalam keadaan ramai orang, takde escort, takde apa-apa keistimewaan…

lihat video

Menjengah komen pada post yang sama, segilintir netizen berpendapat sosok itu adalah Perdana Menteri kita, Dato’ Sri Ismail Sabri.

Salah seorang pengguna juga berkongsi gambar Dato’s Sri Ismail Sabri yang mengenakan sepasang baju melayu berwarna biru dengan songkok berwarna hitam, persis seperti gambar yang diambil

Diruang komen yang sama, rata-rata netizen memuji dan kagum dengan perilaku tersebut.

Sumber: TikTok @rahimazhari via siakapkeli

Continue Reading

INSPIRASI

(video) Bimbang Masjid Dibiarkan Tanpa Ibadah, Imam Muda Ini Sanggup Berenang Utk Azan Dan Tunaikan Solat Di Masjid

Published

on

(video) Bimbang Masjid Dibiarkan Tanpa Ibadah, Imam Muda Ini Sanggup Berenang Utk Azan Dan Tunaikan Solat Di Masjid

Biarpun kawasan sekitar ditengg3lami air, lelaki ini s4nggup berenang untuk laung azan dan tnai solat di masjid. Awal bulan lalu, tular satu video yang memperlihatkan seorang lelaki muda menyeberangi sungai dengan cara berenang.

Semasa ditanya, rupa-rupanya beliau menyeberangi sungai untuk melaungkan azan dan menunaikan solat di masjid selepas banjir me.lan.da su.su.lan ri.but Gu.lab.

Hafiz Moinul Islam yang merupakan imam muda di wilayah Sathkira, Bangladesh menceritakan sudah dua minggu beliau berenang untuk ke masjid yang mana laluannya ditenggelami air.

Bimb4ng rumah suci itu dibiarkan tanpa ibadah, Hafiz akan menaiki bot untuk ke masjid, namun sekiranya tiada bot beliau akan berenang.

Semuanya demi memastikan bahawa masjid berkenaan terus hidup.

“Oleh kerana ini adalah masjid, saya tidak dapat meningg4lkannya. Sehingga hari ini, saya telah melaungkan azan dan bersolat di sana demi Allah.”

Menurut Hafiz, kadang-kadang ada seorang atau dua orang jemaah di sana. Bagaimanapun, lima daripada solat yang ditunaikan, beliau hanya bersendirian.

sumber: online.diariviral

Continue Reading

INSPIRASI

(video) Jaga Sendirian Sejak Umur 8 Bulan, Bapa Tunggal Gigih Melayan Kehendak Puteri Tersayang.

Published

on

(video) Jaga Sendirian Sejak Umur 8 Bulan, Bapa Tunggal Gigih Melayan Kehendak Puteri Tersayang.

“Kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa.” Begitulah kisahnya mengenai bapa tunggal ini yang cekal membesarkan satu-satunya anak perempuan yang berusia empat tahun sembilan bulan.

Video memaparkan Ilyas Farid Mohamad yang sedang menata rias anaknya, Rania Fariya turut tular sehingga meraih ratusan ribu tontonan menerusi aplikasi TikTok.

video: @farismohamed_91,

Bercerita kepada mStar, lelaki berusia 30 tahun yang bekerja dalam bidang Hospitaliti itu mengakui terkejvt ketika kali pertama video dia dan anaknya tular dan meraih perhatian ramai.

“Saya berkongsi video di TikTok untuk disimpan sebagai kenangan. Kebetulan ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), masing-masing bosan. Selain itu, saya juga nak tunjukkan aktiviti yang boleh dibuat oleh bapa tunggal.

“Biasanya kita tengok ibu tunggal dengan anak saja. Apabila video pertama kami viral dan meraih hampir sejuta tontonan, saya memang terkejvt.

“Baca komen-komen netizen, saya pun makin terharu. Saya tengok ramai yang doakan kami, terus rasa hari saya lebih bermakna dan bersemangat,” ujarnya.

Faris rajin melayan kehendak puteri tunggalnya yang gemar bersolek.

Mesra disapa Faris, dia yang menetap di Kota Tinggi, Johor mendedahkan sudah berpisah dengan isterinya pada tahun 2017.

Tambah Faris, puteri sulung yang senang disapa Rania itu berada dalam jagaannya sejak berusia lapan bulan dan disifatkan sebagai anak yang baik dan tidak pernah menyusahkan dirinya.

Saya nak beri inspirasi kepada bapa tunggal atau ibu tunggal supaya tabah dan fokus 100 peratus terhadap anak.

“Tak susah nak jaga Rania. Saya dengan ibunya juga masih baik dan kami banyak bertolak ansur demi Rania. Dia tak pernah menyusahkan saya sejak kecil sehinggalah ke hari ini.

“Rania seorang yang banyak cakap. Pada masa sama, dia suka bergaul dengan orang dewasa. Jadi, pemikirannya lebih matang berbanding usia sebenar. Rania juga sudah dihantar ke tadika sejak usia tiga tahun dan bercita-cita untuk jadi angkasawan suatu hari nanti,” ujar Faris lagi.

Menurut Faris, dia bukanlah seorang yang mahir mengenai bab fesyen mahupun solekan, namun mempelajari semua kemahiran itu demi melunaskan tanggungjawabnya sebagai bapa.

Faris berharap video yang dikongsi dapat memberi inspirasi kepada golongan ibu atau bapa tunggal yang lain.

Tambah Faris, dia juga mahu memberi inspirasi kepada golongan ibu bapa di luar sana yang sudah berpisah dengan pasangan masing-masing agar tidak leka dalam memberikan yang terbaik buat anak-anak.

“Bab mekap dan tudung misalnya, saya kurang berminat. Tambahan pula saya sibuk dengan kerja. Tapi anak saya suka berhias, dia suka tengok benda cantik. Sebagai bapa, saya layankan saja.

“Saya nak beri inspirasi kepada bapa tunggal atau ibu tunggal supaya tabah dan fokus 100 peratus terhadap anak. Apa yang kita tak tahu, kita kena belajar demi anak.

Video dua beranak ini meraih ratusan ribu tontonan di TikTok.

“Selagi mampu, saya cuba buat yang terbaik untuk dia. Selain itu, ia juga merupakan tanggungjawab saya. Susah atau senang, saya tetap kena buat.

“Dulu selalu tak jadi ketika pakaikan tudung untuk Rania. Tapi saya berlatih sampai boleh. Mula-mula dulu memang susah.

“Rania pula suka layan YouTube, tengok tutorial mekap dan tudung. Saya sebagai ayah kena sentiasa pantau apa yang dia tengok. Jadi, saya tumpang tengok sekali,” ujarnya berseloroh.

Sumber : mStar , @farismohamad_91 via trendinggiler

Continue Reading

Trending